|
|
B1 SUHTLUSLÄVI (Threshold) |
B2 EDASIJÕUDNUTE TASE (Vantage) |
MÕISTMINE |
kuulamine |
Tavakõnes eristan kõike olulist tuttaval teemal: töö, kool, vaba aeg jne. Sama kehtib ka aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete ning muude huvitavamate teemade kohta. |
Saan aru pikemast kõnest ja ettekandest ning tuttava teema puhul isegi keerukamatest nüanssidest. Mõistan publitsistika-saadete ja filmide sisu. |
lugemine |
Mõistan tekste, mis koosnevad sagedamini esinevatest või minu tööga seotud sõnadest. Isiklikes kirjades saan aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest. |
Saan lugeda artikleid aktuaalsetel teemadel, kus autorid väljendavad mingeid kindlaid seisukohti või vaatenurki. Mõistan lugeda tänapäevast proosat. |
RÄÄKIMINE |
suuline suhtlus |
Saan keelega enamasti hakkama maal, kuhu sõidan. Võin vabalt laskuda vestlusse tuttaval või huvitaval teemadel: pere, hobid, töö, reisimine ja teoksilolev. |
Olen suuteline spontaanselt ja ladusalt vestlema emakeelt kõnelevate inimestega ning oskan oma seisukohti tuttavates olukordades väljendada ja põhjendada. |
suuline esitlus |
Oskan lihtsate seostatud lausetega kirjeldada sündmusi, unistusi ja eesmärke. Suudan lühidalt põhjendada ning selgitada oma seisukohti ja plaane. Oskan edasi anda jutu, raamatu ja filmi sisu ning kirjeldada oma muljeid. |
Oskan selgelt ja üksikasjaliselt käsitleda ainest laias teemaderingis, mis puudutab minu huvialasid. Oskan selgitada oma seisukohti erinevates küsimustes, tuues välja poolt- ja vastuargumendid. |
KIRJUTAMINE |
kirjutamine |
Oskan koostada lihtsat teksti tuttaval või mulle huvi pakkuval teemal. Oskan kirjutada isiklikku kirja, milles kirjeldan oma kogemusi ja muljeid. |
Oskan kirjeldada mulle huvi pakkuvat teemaderingi. Oskan kirjutada esseed, aruannet või referaati, kommenteerida ja oma seisukohti põhjendada. |